Kramp

"Toppresultat nås bara genom smärta. Men till slut gillar du den här smärtan. Du kommer att upptäcka att ju större svårigheter du hade längs vägen, desto mer kommer du att njuta av framgången"   (- Juha Väätäinen)

Igår var en underbar fredag. Vi tog emot Rosersberg på hemmaplan. 18.15 i Tibble, CC och vi hade inga krav på oss. "Träningsmatch" som det var för vår del skulle vi ju bara träna på det vi gick igenom på teorimötet i tisdags. Det var ju första gången vi höll i en boll sedan i tisdags förra veckan. Vilka var förväntningarna? 

Det var motståndarlaget Rosersberg som stod som favoriter inför matchen. De har gått bra för dem i år och vi hade ju inte vunnit en enda match sedan första matchen borta mot Hedemora. Men det är som jag säger, vi brukar spela bra efter uppehåll...

Till en början såg det dock inte speciellt bra ut. Rosersberg drog snabbt i från till 8-2 och det kändes som de underskattade oss redan från början. Det skulle de inte ha gjort. Vi ryckte upp oss och tog i kapp underläget. 10-10 blev till 11-10 (ledning Rosers) i halvtid. Vi var nöjda och fyllda med energi och glädje när vi gick ut i halvtid. 1 mål, ingenting. Vi hade bestämt oss. Vi skulle vinna det här. Visa Rosers (och alla andra) att vi inte e så dåliga som tabellen visar.  

Andra halvlek var fartfylld och jämn. Inget snack om saken att båda lagen var inställda på vinst. På täbybänken var det glädje och den spred sig ut på planen. Vi spelade vårt spel. Alla spelade sina roller och tog sitt ansvar. Det var skitkul att spela handboll igen. Den viktigaste anledningen till gårdagens framgång var att vi satte våra lägen. Det var vi som lurade Lina (målvakten) den här gången och inte tvärtom. Det var härligt!!!

23-20 mot Rosersberg är nästan dubbelt så många mål som mot Kungsängen för två helger sen (då vi endast lyckades göra 12 kassar). Helt klart ett stort steg i rätt riktining. Trots att det fortfrande finns massor att slipa på. Man kan alltid bli bättre och det är vad vi ska bli. Övning ger färdighet! Inte sant?
Redan på måndag är det dags igen. Träningsmatch mot Tyresö då. Det blir spännande!

Nu har ni kanske börjat undra varför jag började inlägget så som jag gjorde; "Toppresultat nås bara genom smärta."
I går kändes det faktikst som det. Det var många som fick känna på hur hårt handbollen kan vara. Vi faller som käglor periodvis. ;)
Men shit vad ont kramp gör. Jag har aldrig fått det på en match förut. Kändes som om någon stoppade en kniv i vaden på mig. Har fortfarande ont faktikst. Vet inte vad jag skall göra för att det ska gå över. Men som jag sa till Therese förut; smärtan kan jag stå ut med, det var det lätt värt, för vinsten igår satt så fruktansvärt fint!!!
Hoppas bara att ni andra skadade kan säga detsamma! Hur mår ditt finger förresten JO-JO?

Idag har varit en bra dag. En mycket bra dag tack vare gårdagens vinst! Har gått och pratat om den hela dagen. Folk har väl förmodligen tröttnat på mig vid det här laget, men det bryr jag mig inte om. Jag kan leva på vinnarkänslan LÄÄÄÄÄÄNGE!!

Tack för igår!! Ha en underbar kväll allihopa och vila ut ordentligt i helgen. På måndag kör vi för fullt igen!
Kramar
Astrid Ånnegård # 13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0