Den här känslan vill jag ha med mig in på planen i morgon



Slå igång denna, lyssna läs och njut!
IMORGON ÄR DET MATCH!


Det är 20 minuter kvar till matchstart, Alla har gjort klart sina sista förberedelser.
Vi ställer upp på kortsidan. På andra sidan springer motståndarna, jag har glömt vilka dem är. Det är oviktigt, det är handbollen som ska spelas. Det är taggat som fan på planen, det syns i ögonen på alla spelare Det är inte många ord som sägs.
Vi tar de första stegen i löpningen. Första vändan, mitten och tillbaka. Tempot är lugnt. I bakgrunden hör jag musiken, basen som dunkar rakt in i själen. Det är omöjligt att inte känna sig otroligt laddad just nu! Vi vänder, upp mot andra vändan...
Det är glädje, det är spänning! Lite nervositet. Nästan som om det vore en form av final. fast ändå inte. Så är det varje match. Det ska spelas som om det vore den sista matchen vi spelade! Vi ska visa vårat register, allt vi kan och allt vi är bra på. Det finns inga hinder, problem vi stöter på är till för att lösas och våran kunskap och glädje kommer ta oss till oanade nivåer!

Matchen startar. Passningar hit och dit. Bra passningar som sitter precis där dem ska.
Vi kör på, pang!
Skott i mål!
Vi är igång, matchen är igång!
Nu kan inget gå fel!

------------------------------------------------------------------------------

Jag får såna jäkla rysningar av den här låten! Den kan få mig att vilja vinna varenda match!
Så, nu har jag lyssnat ett antal gånger och just nu ska det bli så jäkla kuul att spela i morgon!

Ses i Tibble
# 7

Kommentarer
Postat av: Sonja Asklund

Fan jag vill oxå vara med!!!

2008-11-08 @ 08:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0