Om kristaller

Visste ni att vi har små små kristaller i hjärnan som hjälper till att ha koll på vårt balanssinne? Om man får en kraftig smäll mot huvudet, en whiplash-skada eller liknande så kan de här små kristallerna hamna i obalans och man känner sig yr och snurrig mest hela tiden, ungefär som när man är bakis ibland... (har jag hört alltså...;-) )

Det är vad som hänt med mitt huvud och balanssinne efter smällen i matchen mot Vallentuna i lördags. Jag har alltså inga fler skruvar lösa ;-) utan bara en massa kristaller som far runt i huvudet och försöker hamna på rätt plats igen. Fram till dess får jag inte träna utan måste ta det lugnt. För att vara ärlig kan jag nog inte träna så bra i det tillstånd som jag är i nu ändå, det snurrar för mycket vid snabba rörelser med huvudet.

Det kan ta mellan en till fyra veckor för alla de här kristallerna att hamna rätt igen, och det är segt!! Jag känner mig bättre idag än tidigare i veckan, och det är ju ett bra tecken, men det är jobbigt att inte veta hur lång tid det kan ta innan jag är tillbaka på planen igen. Hoppas hoppas det blir redan till på måndag....

# 2

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig, vi kan sitta på läktaren och blogga :D

2008-11-14 @ 11:53:19
Postat av: Sonja Asklund

2008-11-14 @ 11:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0