Spännande med nya utmaningar

Då är det spikat, en fystränare är på ingång, vilket vi ser fram emot med träningsvärk som bieffekt. Spännande!
Ikväll smäller det tydligen innan träningen, jag börjar då undra
- Vad har han i kikaren för oss?
- Kommer han köra oss tills vi kräks?

Det har jag varit med om i mitt tidigare lag där vi hade en tränare som körde riktigt hårt med oss, självklart fick vi bra kondition, vilket är ett stort plus inom idrotten handbollen :)

I helgen är det derby i Tibblehallen mot självaste Vallentuna, det ska bli intressant. En sak med derbyn är att det oftast avgörs och präglas av mycket nerver och fula smygnyp. Min senaste (och enda) match mot Vallentuna var nog det värsta jag har varit med om i handbollsväg. När jag tänker tillbaka kan jag inte sluta undra om det verkligen var handboll som var i tanken!? Eller var det rugby..!? Självklart vet jag att vi kommer att vinna derbymatchen på lördag.

 

Så nu tjejer tar vi och ger järnet den här veckan och laddar batterierna till helgen.

 

Kramar

//Tessy #5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0