1 ½ timme kvar till veckans första träning


 

Jag tänkte att jag skulle slänga ihop ett litet blogginlägg så här inför träningen.. Egentligen är det mest ett försök att sysselsätta mig ett tag till så jag inte somnar! Är fruktansvärt sugen på att krypa ner en liiten liiten stund, men jag vet hur det blir.. Seg som attan när det är dags att träna.
Träningarna är ju min chans att visa vad jag kan och klarar av just nu. Efter operationen är det ju så mycket annat än just styrkan som ska tränas upp.. Det är tekniska småsaker som ska sitta och framför allt så ska jag ju våga! Våga ta i lite till, skjuta lite hårdare och satsa lite mera.. Det kommer, det kommer.. Bara jag som inte har tålamodet på rätt plats.

I helgen är det långresa som gäller igen. Avesta borta.. Avesta såg jag spela i går, inge bra alls! Dock vet jag ju att det inte kommer att vara samma lag som står vid avkast på söndag som spelade i Vallentuna i går.. Det är tråkigt att inte alla lag kan ställa upp med i stort sett samma trupp, kanske därför resultaten i serien blir så konstiga.. Alla slår alla, beroende på om dem spelar borta eller hemma..
Vallentunas spel är svårt att "bedöma" då matchen i sig inte var någon höjdare. Kontringar och genombrott var det som gjorde skillnaden i andra halvlek, där Vallentuna gjorde mål på sina chanser och Avesta missade. Att andra halvlek slutade 15- 7 talar sitt tydliga språk..

Ska bli spännande och se hur det slutar i norrorts- derbyna. Vallentuna börjar mot Åkersberga den 25 oktober. Därefter möter vi Vallentuna och sen Åkersberga. Detta innebär att vi tar hand om varandra 3 helger i rad. Är ni inte handbollsintresserade nu så kan ni passa på att bli det då. Derbyna brukar aldrig sluta som man tänkt sig, så mycket annat som spelar in! Nerver, publik osv..! Spännande värre!




Gammal bild från derbyt mellan Täby och Åkersberga i division 3, jämnt, spännande och alldeles underbart! Vinst till oss blev det också, vilket är ett plus i kanten.. =)

Nej, dags att börja göra sig i ordning för träningen!
Ses

#7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0