Intensiva tisdagar med mycket skratt!


Tisdagarna är den träning i veckan som känns kortast. Jag vet inte varför, kanske fär att den ligger så sent och för att jag själv aldrig hinner komma igång innan den är slut. Tisdagarna har vi en timme i hallen, 30 minuters fys innan och eftersom jag har hand om handbollsskolan klockan 18.00 så är tiden däremellan bara slötid, tid som inte används till något speciellt alls.. Tur att jag har Mimmi med mig, så att vi är två att dela den upplevelsen!

Ibland får vi också sällskap av andra träningsflitiga människor, ja eller vad vi ska kalla dem som gärna kommer ner till Tibble redan vid halv åtta snåret.. Förutom Myran och Mimmi så kom Lisa och Astrid ner, och tillsammans fick vi ihop en liten fin video innehållande Mini- majs, öron, fefferoni och näsor.. Kanske kommer den upp här i bloggen.. =)
Vi fick också en stilstudie på Lisas fingrar.. Lisa, som varit sjuk en längre tid i mystiskt virus, tränade för första gången i måndags och fick den hårda vägen erfara hur ont stukade fingrar kan kännas..!

 

Lisas onda finger (rykten säger att Lisa tydligen hade uppenbara problem med att utföra sitt jobb pga av detta.. =))

 

Observera Lisas finger som inte riktigt ser ut som fingrar brukar..!

 

Övriga kommentarer är inte nödvändiga..! Men roligt var det!

 

Astrid pluggar jättemycket innan träningarna..! =)

Vi hann också med en sväng av brandövning igår.. Återigen tjöt larmet inne i Tibble och det var bara att packa sig ut.. Den här gången dock bara till badets cafeteria, där larmet inte går.. Falsklarm igen och bara att packa sig in i hallen igen. Lisa, som så fint fotade brandbilen förra gången, fick den här gången i uppgift att försöka få med nån brandman. All ära till henne som till och med fick brandmannen att posa framför brandbilen med hjälmen snyggt och vant hållen i handen! =) Han hade gjort det förr..!

 

Strike a Pose!

Igår fick vi "order" om att dra upp intensiteten på träningarna och få den timmen vi har mer effektiv än tidigare.. Mycket tid går annars gärna till klister, vatten, prat och annat trevligt.
Vi började med lek (!), sen ett rejält passningspass med viss en-mot-en-fys. Jag och syrran, som dagen till ära ätit middag från kiosken och blivit dålig, skulle kampera ihop.
Alltså, min syrra och jag ihop i samma lag kan bli bra. Jag och syrran mot varandra i fysiska övningar, ingen större match.. Och en sjuk syrra, nja ni fattar..! Kul var det iaf, för hon är envis som en röd gris och med sina spinkiga och sylvassa fingrar får hon till och med en sån som mig att ge upp.. Dock inte så lätt! =)



Ja, den hade ett namn leken... Dock är det inte en utav de saker jag minns från träningen..



Astrid och Mimmi.. Vem är egentligen mest envis?



I övrigt handlade träningen om bland annat försvarsattityd, 3 mot 3 mot 3, kantskott med uppbackning (yeah!), Y9- skott med kantuppbackning samt löpning.

Nu väntar fredagens träning ute på Bosön innan det är dags att ta sig upp till masriket och spela mot Avesta på söndag.

Tjohej!


Foto: Therese och Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0