... S J U K ...

Halli hallå!!

Det är fredag, dag innan match, och jag får varken träna ikväll eller spela match i morgon...
Jag är inne på tredje dagen som jag är hemma från skolan. Allting började i onsdags morse. Jag skulle göra mig i ordning för skolan men kände mig inte riktigt hundra. Ont i magen och mådde illa. Jag stannade hemma. Låg i sängen hela dagen, med undantag då jag gick på toaletten...
Det blev värre på natten och efter att ha svimmat tre gånger under loppet av ett fåtal timmar åkte vi in till akuten på Astrid Lindgrens. Där spenderade jag hela morgonen. De kollade blodtrycket och tog blodprov. Kollade EKG och tog sänka med mera... Men det var inget akut fel. De trodde att det handlade om maginfluensa eller matförgifning. Konstigt tycker jag eftersom jag inte ätit någonting annat än vad alla andra i min omgivning har gjort... men men.

Efter att jag kommit hem från sjukan var jag hemma hela dagen. Jag hade ingen aptit och låg jag i sängen hela torsdagen också. Jag är så uttråkad så det finns inte. Jag kunde varken sitta eller stå upp då jag genast mådde illa. Det blev till att kolla på film, sova och läsa...
Idag när jag vaknade kände jag mig något bättre. Inte lika sjuk som igår, men fortfarande inte frisk. Det blir ingen handboll för mig på ett tag.
Fan, jag som hade sett fram emot matchen fruktansvärt mycket... Hatar att vara sjuk!!!!

Jag sa till mamma att jag var trött på att ligga i sängen och inte göra någonting redan på onsdagen. Då hade jag legat en dag. En dag... Då kom jag att tänka på ett program jag såg på tv för några veckor sedan. "Generation Fett" heter det, och just det avsnittet handlade om världens fetaste man. Han hade legat i sängen sju år. SJU HELA ÅR! Jag fattar inte hur man klarar av det. Jag var otroligt uttråkad efter en dag, och jag hade ju trots allt kunnat resa på mig...

Man hinner läsa mycket när man bara ligger i sängen. Jag har läst ut "SLAV" som är en självbiografi av Nazer Mende.  Den är fruktansvärt hemsk... Handlar om Mende som blir bortförd från sitt hemland Sudan och tvingas arbeta som slav... på 2000-talet....



Jag har dessutom börjat läsa en bok som heter "Bitterfittan" av Maria Sveland efter ett tips från Tessy. Den verkar vara helt okej, trots att boken kanske inte är till för ungdomar som mig! ;)
Den handlar ju trots allt om Sara, som är 30 år och bitter... ja "en riktig Bitterfitta faktikst"... 
 


Någon som har ett annat förslag på en bra bok? Ska jag ligga hemma så här så har jag snart inga böcker kvar att läsa...

Jag ser hur solen skiner utanför fönstret, och jag får inte gå ut. Det är hemskt... Nu har jag suttit uppe alldeles för länge känner jag. Dags att kryp ner i sängen igen ch sätta på en film tror jag. Eller sova kanske, de skulle också vara skönt. Jag ska försöka sova mig frisk. Håll tummara för att det fungerar. Jag är trött på det här...

Se till att ni vinner i morrn tjejer...
LYCKA TILL!

// # 13

Kommentarer
Postat av: marie

krya på dig lilla vän!

du måste vart sjuk bara för att du sa sist att du inte vart sjuk på hur länge sen som hlest, tack vare gojibären....

så nu får du sluta med dom, se hur du slutar!



Men vi spelar för dej på lördag!!

2008-10-17 @ 15:19:54
Postat av: Tessy

Krya på dig gumman, tungt utan dig på planen!

Stig Larsson´s alla böcker är super bra (du har säkert redan läst dem) eller varför inte Camilla Läckberg´s högar!?



Take care

Kram Tessy

2008-10-17 @ 17:07:53
URL: http://tessymessy.blogg.se/
Postat av: Astrid

Tack tjejor! =)

Och tack förtipsen, jag har, som du sa, redan läst dem allihopa, de är underbara!



Stort lycka till idag!!

Jag kommer ner och ser till att ni gör vad ni ska! ;)

2008-10-18 @ 09:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0