Eftersnack


Hemma igen, alltid lika skönt att komma hem, trots att dagens resa bara var ett par dagar. Jag känner hur stelheten börjar krypa på, det blir jobbigare och jobbigare att ta sig ur soffan.. =)
Dagens match var en riktigt bra en.. En rätt jämn första halvlek följdes av en trevande inledning där inget av lagen lyckades få in bollen..Skönt iaf att när måltorkan sprack, så var det vi som gjorde det.. 15- 6 i andra halvlek säger väl allt..!


Skönt också att se att borta-spöket, som följde oss hela förra säsongen ( endast 1 bortavinst) inte var med oss i dag.. detta innebär ju tangerat rekord, allt kan bara bli bättre än förra säsongen..!


Hur gick det för mig då?
Ja, jag kan ju inte skryta med att det var en utav mina bästa matcher i karriären.. Jag blir så förbannand på mig själv när det inte går som jag vill... Att de få minuterna jag får spela inte alls når upp till den nivån jag vill spela på.. Antar att det är en av nackdelarna med att känna som att jag inte har varit borta från handbollen även om jag inte spelat.. Jag vill in och prestera och vara bra! Men det kommer! Jag kämpar på!

Betyg på dagens händelser:

Maten: 4 / 5
Bilunderhållning: 5/5 (Benjamin!)
Vädret: 5/5
Promenaden: 4/5, lagom lång, dock lite stressig
Musiken i hallen: 3/5, gammal musik dock bättre än i Sigtuna för x antal år sen
Matcharrangemang i övrigt: 1/5, fanns inte.. + till den snygga matchaffischen samt trevligt mottagande..!
Matchen i sig: 4/5, vinst med 11 mål måste väl ändå ses som godkänt?!
Egen prestation: 2/5 ingen övrig kommentar..
Domarna: 3/5 faktiskt helt okej för att vara borta- domare (inte för att vi i Täby "äger" några hemma-domare). + till domaren som var en blandning av Benjamin och Kim Källström, mest för den sakens skull
Duscharna: 2/5, nja..

I övrigt noterades:
- Att kön till Lappens såg väldans lång ut, men gick fortare än väntat
- Att det finns väldigt många raggare i Hedemora.. Vi såg deras PIMP.. + alla andra..
- Att One Tree Hills senaste avsnitt var sorgligare än väntat
- Att Sandras mattebok är bra till mer än bara matte.. Ha ihjäl getingar
- Att Brynäs vann, Avesta / Brovallen torskade och Hasse Börjes är nominerad till Dalarnas idrottsprofilpriset
- Att våra "chefer" inte är läskunniga utan matade Hedemoras mördarkråkor med pommes..
- Att Lidl i Hedemora hade stängt..
- Att det finns "Waynes coffee" i Hedemora.. Dock också stängt..
- Att Sussie blev matchens lirare.. Pris: okänt
- Att det är härligt med publik hemifrån, både på plats och via datorn!
- Att det är träning i morgon.. Fan, vi är ju redan trötta på varandra (Citat: Astrid)
- Att det ska bli skönt att sova snart..!

Tabellen efter första omgången.. Ser bra ut!

TABELLSP VOF+/-P+/-
1. Sthlmspolisens IF110024 - 11213
2. Täby HBK110031 - 20211
3. Arbrå HK110031 - 21210
4. Åkersberga HK110032 - 2329
5. Rosersbergs IK110021 - 1922
6. HK MittDalarna110021 - 2021
7. Avesta Brovallen HK100120 - 210-1
8. HF SIF100119 - 210-2
9. Enköpings HF100123 - 320-9
10. Vallentuna HK100121 - 310-10
11. IFK Hedemora100120 - 310-11
12. Kungsängens SK100111 - 240-13


Återkommer med bilder!
/#7

Kommentarer
Postat av: Astrid

Du e så rolig Therese, och jag är så trött, vilket gör att det blir extra roligt att läsa det du skriver. Jag sitter och skrattar i min ensamhet, kanske är bättre än att gråta i alla fall! ;)

2008-09-21 @ 21:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0