Matchdags och åldersnojja..!

Äntligen är handbollen igång igen..! Skönt med rutiner, att veta vad man ska göra på kvällarna när man inte jobbar..! Började lessna rejält på alla timmar framför teven..!

igår körde vi första passet på det nya året tillsammans med A-tjejerna i en liten träningsmatch. Kul var det, det är tempo på de brudarna! hoppas på fler såna drabbningar, tänk om det alltid kunde vara så mycket folk på träningarna, vilket lyft för alla! Tänkte på det när vi avslutade träningen med nedjogg och en 30 spelare joggade fram och tillbaka på planen.. Underbart!

Så, imorgon vänder serien och vi möter Stockholmspolisen borta. 16.15 i Skärholmshallen. Sist vi spelade där (och då var jag inte ens med..!) mötte vi Tyresö i DM och hallens luftkonditionering hade pajjat. ca 40 grader varmt! Jag tyckte att det var jobbigt som satt på bänken, hur var det då inte att spela?
Förhoppningsvis (och troligvis) blir det inte lika tufft i morgon pga av värmen.

Roligt är att 4 tjejer från A-tjejerna ska vara med och spela! Det behöver komma in nytt blod i laget, nya friska fläktar! Idag slog det mig dock, till min stora förskräckelse, att JAG ÄR 10 ÅR ÄLDRE än dessa tjejer. Jag som ansett mig vara bland de yngre i laget är plötsligt 10 år äldre än de yngsta... Vad hände?
Det fick mig ju också att inse att jag spelat i Täby i nästan 10 år... Vart tog dem åren vägen? Känns inte som så mycket... Tiden går ju alltid fort när man har roligt, så det måste väl vara därför då! =)

Nu ska jag tillbaka till köksstädningen, det är INTE roligt däremot och tar därför vääääldigt lång tid..!

Ses i morgon!

#7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0