Bollen är rund

Måndagens träning var tuff. Mycket springa och mycket armhävningar, men det var välbehövligt. Jag var helt slut och spyfärdig efter de sista 30 ruscherna, men det var en ganska skön känsla ändå. Bevis på att man tagit ut sig helt enkelt.

Gårdagens träning var något lugnare. Fortfarande en hel del armhävningar (för dem som inte träffade målet) men eftersom vi hade målvakt dagen till ära så blev det en hel del skotträning också. Det var roligt. Jag känner att jag måste öva på att variera mina skott mer...

Satt och kollade på Sverige-Kuwait förut ikväll. Hmm, en ganska dålig match om jag får säga så. Eller, aa, första halvlek var väl okej, men andra halvlek bestod, i princip, mest av slarv... Tänk att killarna kan vinna med 11 bollar trots så många missade frilägen och tekniska fel! Önskar vi också fick sådana övertag någon gång.

På fredag kan jag tyvärr inte komma ner och träna, ska jobba med skolan på SIS (Sveriges största badmintonturnering) då. Hoppas att ni blir några som tränar i alla fall. Det blir så tråkigt annars!
Vi ses på söndag igen tjejor, laddade till tusen för att ge Rosersberg en jävligt bra match (där vi i slutet står som segrare).


 Några bilder från förra matchen, för den som är intresserad!














Tack för ikväll!
Astrid Å #13




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0