Svar på frågorna

Här kommer svar på de frågor som kom in under frågestunden.
Hela 5 spelare ville vara med och leka denna gång...

   
Astrid, Jennie, Kryckan
 
Marie och Tessy






 Vem av spelarna i laget har spelat handboll längst och vem har spelat i Täby längst?

 Kryckan: Vet inte, men jag antar att det är kan vara jag eller Carina eller Suss?? Jag (o Carina) har spelat i Täby sen vi var 9 år, dvs sen 1988 (shit pommes!!)

Tessy:  Jag (Tessy) har spelat handboll sedan 6 års ålder, med avbrott för 2 barn, flytt och utlandsarbete. Hmmm totalt (33-6-2-1-2-1=21), fuck I´m old ;) Alltså jag har spelat i runda slag 21 år, inte undra på att kroppen tar stryk. I Täbytröjan gör jag min 3:e spelande säsong.


Jennie: Av dom som är aktiva måste det vara Sussie som spelat längst i Täby..

Astrid: jag spelat i täby sedan jag var sju år gammal, dvs. i 11 år nu. Jag har aldrig spelat i någon annan klubb.

Marie: Hmm... vet inte riktigt, däremot minns jag Carina, Kryckan och Sussie från när man själv var liten och kollade på damlaget. Själv har jag spelar sen jag var 7 år, dvs 16 år. Har förutom Täby, spelat i Spårvägen och Hammarby Dam Handboll.



             


 Hur laddar ni bäst upp inför matcherna?

Kryckan: Personligen, genom att kolla på Navy CIS på fredagskvällen ;-) Annars är väl min melodi att inte ta ut sig på uppvärmningen, utan köra mitt eget tempo, så man har all energi till matchen sen!

Tessy: Jag laddar bäst upp med försnack och genomgång av kommande match av coach T, ombyte (helst med musik), löpning utomhus, gemensam löpning i hall (med bra musik - ett måste), passningskombinationer, målvaktsuppvärmning, två och två kombinationen (vad heter den?) och avslutningsvis peppning...

Jennie: Går och lägger mig tidigt, äter mycket mat och dricker mycket vatten

Astrid: Bäst laddar jag upp inför matcherna med en längre promenad (om det finns tid) för att få frisk luft samt försöker lägga upp maten på ett bra sätt så att jag varken ska få håll eller bli hungrig. Dessutom försöker jag tänka mig in i spelat, se att det går bra och att jag gör bra ifrån mig samtidigt som jag försöker få bukt med min nervositet. 

Marie: Går upp i tid på morgonen och äter frukost. Unde ruppvärmningen vill jag gärna kunna ta det lugnt, och ha min egen uppvärmning. En lång och lugn uppvärmning till härlig musik är min grej =)
              

Vad är ert mål för säsongen?

Kryckan: Att hamna i mitten och inte vara så nära på att åka ur, som vi gjorde förra säsongen.

Tessy:  Målsättningen är väl självklart att hänga kvar i div 2, helst i den övre delen av tabellen ;)

Jennie: Ha roligt, vinna så mycket vi bara kan, hålla oss kvar i 2an komma över mittenstrecket i gruppen skulle vara kul!

Astrid: Jag har egentligen inget eget mål för säsongen, men det är klart att man alltid vill utvecklas. Sen spelar jag ju för att det är roligt, så målet är att det alltid ska vara roligt. :) Målet för laget är väl att få en så bra placering i division två som möjligt, hitta tillbaka till vårt spel, vår trygghet samt att alla ska ha roligt också.

Marie:  Göra en bra säsong i 2an och hålla oss kvar, helst med större marginal än förra året! Personlig målsättning är att försöka ha kul, och få bort alla hjärnspöken, samt att hålla mig frisk och skadefri









Tack för att ni tog er tid




Kommentarer
Postat av: Astrid

Tack för att DU ställer upp och tar dig tid. Bannern till bloggen blev ju hur bra som helst förresten! Finfint!!!

2009-11-22 @ 16:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0