Besviken

Fan, jag är så jäkla besviken. Det blev förlust med tre bollar, igen. Båda derbyna har slutat med tremåls-förluster och det är så trist. Dock är jag så otroligt mycket mer besviken idag än jag var efter förlusten mot Åkersberga. Då kändes det som att vi vunnit trots förlusten, men idag, att förlora mot Vallentuna, ne jag är arg. Jag tycker att vi spelade en bra match och vi gick ut starkt i början. Det blev lite svårare när Vallentuna bytte målvakt och de kom ikapp. Vi spelade lika under större delen av matchen sen och det är så förbannat surt att falla på målsnöret. Jag brukar inte vara den som klagar på domaren, men just idag vet jag inte. Vi fick utvisning på utvisning och jag kan säkert säga att alla dom inte var rättvisa... men men. Bara att bryta ihop och gå vidare.

Som sagt tyckte jag att vi spelade en väldigt bra match idag. Det var roligt att spela, men självklart har vi våra dippar då vi tappar väldigt många bollar och missar avslut. Vi måste nog träna mer på att värdera våra lägen...
Jag vill ge en eloge till Lotta som var fantastiskt bra bakåt. Räddade flera frilägen och straffar. Du är GRYM Lotta!
Samtidigt tycker jag att vi alla gjorde bra ifrån oss idag, jag är en stolt medspelare, även om det inte räckte hela vägen.

Roligt att:
Lollo tar för sig på planen. Det är bara att fortsätta, när du kommer i fart och skjuter är du grym.
Petra fick göra matchdebut i Täby-tröjan. Det känns otroligt bra att ha dig med i laget, du är så stark!! Keep going!
Lisen Lesse börjat spela igen efter uppehållet. Du är alltid en kämpe!
Angela också kämpar och sliter i Täby-tröjan. =)
Therese har orken att coacha oss tjejer medan hon själv är på planen och fokuserar på sitt eget spel.
Marie orkar spela matchen, trots sjukan. Du ger aldrig upp och det är sjukt (bra) att du tar dig förbi tre spelare och gör mål. :)
Kryckans och mitt samarbete gav fina resultat, både bakåt och framåt.
Lotta är så fantastiskt bra i mål :)
Jennie tar ansvar och har så mycket spring i benen i uppspelen.
Sussie gör det som hon gör bäst. Hoppar upp och skjuter mål, mål och mål.
Jojjo också är tillbaka på banan igen efter sitt lilla uppehåll. Det är bara att fortsätta som du gör, för du gör det så bra.
Hasse alltid ställer upp, fixar och trixar, sköter allt det materiella, samt peppar under match. TACK!!!


Kom ihåg att vi uppnådde vårt mål inför matchen idag tjejer, det är bra gjort. Nästa vecka är det Kungsängen som väntar, vilket blir säsongens första vinst. Visst Petra? ;)

// En något besviken men samtidigt positiv inställd (inför säsongen) Astrid Ånnegård #13


Kommentarer
Postat av: marie

jätte bra inlägg astrid!!!<3

du va oxå grym! glöm inte det!!

2009-10-03 @ 20:16:46
Postat av: Hasse

Du glömde dig själv.en spelare med din inställning o ditt krigande är värt mycket för hela laget..fortsätt med det

2009-10-04 @ 06:55:36
Postat av: Jens

Domarinsatsen var verkligen under all kritik.. Att först låta ett överfall på Angela slippa undan med ett frikast, för att sedan ge rött kort för något som knappt borde varit frikast.. De fick målchans på målchans som räddades fint och som straff fick ni utvisning.. Det är tydligen nya regler i år, man får inte ha en bra dag i målet, utan måste släppa in allt? Otroligt tråkigt att ni fick gå hem poänglösa när det var ni som var värda vinsten..

2009-10-04 @ 12:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0