Sjuk

igen... Det här året har jag varit sjuk mest hela tiden. Enda sedan jag kom hem från Uruguay med en bakterie i magen har jag inte fått vara helt frisk en endaste gång. Först var det ju magen som krånglade och jag åkte ut och in på akuten med jämna mellanrum, men det konstaterades aldrig vad det var för fel. Ungefär tre veckor senare fick jag ont i höften/bäckenet och smärtan satte sig senare även i bröstrygg och fötter. Till doktorn fram och tillbaka, hit och dit i ytterligare några veckor innan reumatologen gav mig diagnosen "Reaktiv Artrit". Detta var alltså en reaktion på den bakterie jag hade i magen när jag kom hem från Uruguay.
Det går inte att göra någonting åt denna "sjukdom" utan det är bara att vänta, vänta och vänta. Doktorn sa att det kunde ta ett halvår upp till ett år innan det skulle gå över. Idag har jag ätit smärtstillande i sju månader och det är långt kvar innan det går över. Smärtan i höften är så gott som borta men fötterna känner jag av titt som tätt. Det är tabletterna som gör att jag kan träna som vanligt idag, men slutar jag med dem kommer smärtan tillbaka.

Nu var det iofs inte denna sjukdom jag tänkte på just idag. Nej, i tisdags började jag känna mig lite krasslig och dum som jag är, spelade jag match med juniorerna då. Sen var det ju träning i onsdags och även om jag tog det lugnt på träningen så blev det mycket värre på torsdagen. idag känner jag mig ganska dålig faktiskt, och jag får se hur det känns i morgon inför matchen!!!
Min reaktiva artrit försämrar mitt immunfölrsvar och därför är jag sjuk, förkyld, så ofta nu för tiden. Det suger rent sagt. Jag hatar det...

Aja, nog om mig nu. Som sagt så är det match i morgon. Hemma i Tibble tar vi oss an Kungsängen och det ska bli grymt roligt. På träningarna i veckan har vi övat mycket på att springa. Så självklart ska vi springa förbi Kungsängen. Det kommer sitta fin fint med en vinst i morgon. Tagga tjejer!!!

Varför inte starta lördagen med att komma ner och hejja på Täbys damer??
Lördagen den 10:e oktober.  11. 15 i Tibble, CC

Välkomna!


// Astrid Å # 13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0