YES!!

Jag ber om ursäkt å lagets vägnar för den lite dåliga uppdateringen den senaste tiden... Men men.

Vi hade match idag. 11.00 i Tibblehallen tog vi oss an motståndarlaget Enköping. Det såg jämt ut till en början och vi följdes åt ett bra bit in i första halvlek. I slutet på första tog vi oss ändå i kragen och gick till halvtidsvila med tre måls ledning (11-8). I halvtid tog tränare Therese bland annat upp att vi skulle fortsätta att springa, springa och springa samt ha tålamod i det uppställda spelet.

I början av andra halvlek hade vi lite oflyt med två täta utvisningar som resulterade i ett spelarunderläge 6-4. Trots detta kämpade de tappra spelarna som var på planen på bra och vi gjorde 2 mål (ett snyggt mål var av varje kant, Jennie och Therese) under dessa minuter medan Enköping bara gjorde ett. Bra jobbat!
Ungefär tio minuter in i andra halvlek hade vi vår, tyvärr ganska vanligt återkommande dipp, med många felpass, dåligt värderade avslut och mål i baken, men vi lyckades rädda upp situationen och vi ökade sakta på vår ledning.

Trots ledningen kände jag mig aningen nervös i slutet på andra halvlek. Vi ledde med 5-6 bollar, men det kan gå fort i handboll, och jag var lite orolig att vi skulle tappa. Men, icke sa nicke, vi höll tempot uppe och vann till slut matchen med 26-21. Grattis till oss! Tredje raka nu, åååh, det är så underbart att vinna!

Grymt bra jobbat vill jag säga till alla i laget! Och lite extra beröm vill jag ge till:
Sandra och Lollo våra supertappra juniorer ställde upp och gjorde ett toppenjobb.
Marie, som gjorde matchens "snyggaste" mål. Hon tappade i princip in bollen i mål. Haha. Ja, alla medel är tillåtna, så länge bollen går in. =)
Therese, att du coachar och spelar samtidigt är grymt! Med andan i halsen i timeouten fick du iaf mig att skratta! Ditt mål var också snygg när du fintade bort hela vänstersidan!
Tessy, så mycket spring i benen. Trycker, trycker och trycker, går själv, gör mål, assists och inspel. Guld!
Jennie springer på vart enda anfall, trots att bollen idag sällan nådde hela vägen fram. Du såg riktigt stark ut idag! Roligt att se.

Givetvis var segern en laginsats och som jag sa, jag tyckte att alla gjorde ett bra jobb. Det var länge sen vi vann mot Enköping, och som Jennie sa: "det här var en viktig match att vinna". Det känns bra nu, vi börjar mer och mer hitta tillbaka till vårt gamla spel och självförtroendet ökar. Toppen!

Redan på onsdag är det match igen. Då möter vi Spårvägen borta i Brännkyrkahallen 20.45.
Har du vägarna förbi? Kom in och hejja vettja!

Ha en fortsatt trevlig helg allesammans. 
Kram Astrid Ånnegård # 13

 


Kommentarer
Postat av: Anna W

Jag kommer att vara på plats! Om ni har tid så kom redan kl 19 och kolla in en liten "förmatch" till er match - DamElit mellan Spårvägen och Rimbo!

2009-11-04 @ 08:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0