DERBYSEGER!!!

Underbara lördag! Lyckan var total efter gårdagens vinst i derbyt mot Vallentuna. Vilken jäkla kämparinsats vi gjorde, hela laget. Roligt att se. Måste säga att det var bästa försvarsspelet på hela säsongen. Vallentuna hade det kämpigt och sköt många gånger flera meter över mål. Att vi därtill hade en grym målvakt bakom oss gjorde det hela ännu bättre. Lotta Sare i mål räddade oss många gånger om, och framförallt vid straffarna. Vi fick tio straffar emot oss varav Lotta räddade, hör och häpna, sex stycken. Det är ju strålande bra! Vilken insats!

Jag tänker inte skriva något långt referat om matchen. De som var där hade tur att se vårt fantastiska spel och för er som missade det, synd! ;) Vi inledde matchen mycket bra. Tog ledningen från start med 1-0, 2-0. Men 3-1 blev till 3-3 och Vallentuna stod upp i början av matchen. Jag minns inte vad det stod i halvtid men jag vet att vi ledde, kanske med en två-tre bollar. Vi inledde andra halvlek bra och fortsatte att stänka dit några bollar men ungefär en kvart - tjugo minuter in i andra halvlek dippade vi lite och Vallentuna tog ikapp några bollar. Vår åttamålsledning minskade till fyra och det var flera Täby-spelare som hann bli riktigt nervösa...
Men, vi tog oss i kragen och ryckte upp oss igen i slutminutrarna. Slutresultatet blev 21-14 till Täby och det var vi mer än väl värda. Jag njuter fortfarande av segern och kommer göra det lääänge!

Jag vill berömma alla i laget för en grym insats. Vi kämpade tillsammans och höll humöret uppe trots att motståndarna tjurade till lite emellanåt. Vi spelade tillsammans som ett riktigt lag och vi hade roligt, även när det gick lite trögare.

Lotta Sare, som sagt, en klippa i mål som gör en fantastisk insats.

Jennie, en riktig buse igår med två utvisningar ;) men en kanoninsats både bakåt och framåt. Springer dig fri på kontring mest hela tiden. Synd att bollen inte alltid kommer fram bara.

Petra, stegesättningarna du gör är fantastisk bra och när du går rakt på mål kan inget stoppa dig!

Sussie, så starkt, både framåt och bakåt, och igår visade du verkligen viljan. Vi bara skulle vinna! ;)

Tessy, du springer och springer, drar upp tempot och gör motståndarna osäkra, skjuter mål och assisterar. Kanon!

Carina, som linjespelare finns det ingenting bättre än de inspel du gör. Du lurar ju till och med dina egna medspelare ibland. Men det är grymt!!

Sara, alltid en kämpe. Fattar inte att du har orken att springa och springa och springa, men det är fantastiskt roligt att se. Keep going.

Lollo, snabbheten själv. Du springer ifrån motståndarna och kommer med fantastisk fart. Grymt jobbat.

Kryckan, ja, dig vill jag ju helt inte berömma eftersom du får för mycket självförtroende då, vilket leder till mindre speltid för mig... haha, nej, jag skoja. Som alltid kämpar du stenhårt både bakåt och framåt och som linjespelare ser jag allt det du gör på plan för att dina kära lagkamrater ska lyckas. Beröm beröm!!

Sandra, du fintar bort din försvarare gång på gång. Så jäkla bra!

Marie, världens kämpe, du sticker in näsan och åker på så mycket stryk, men ställer dig upp gång på gång, nästan iaf ;) haha. Hoppas huvudet känns bättre idag. Vilken vilja.

Madde, även om du inte fick så mycket speltid igår var det awesome att ha dig med ändå. Och om jag inte missminner mig så höll du ju faktiskt nollan i mål, strålande!!

Therese, spelet har blivit så mycket roligare sedan du tog över som tränare. Du coachar så bra och får oss att tro på oss själva och inte ge upp. Stödet från bänken får en att våga vilket leder till utveckling. Tack!

Hasse, alltid en klippa som ställer upp, fixar med allt och tror på oss, i medvind som i motvind.

och lilla jag såklart, svårt att berömma sig själv, men jag måste ändå säga att jag spelade en av mina bästa matcher den här säsongen. Även om jag missade ett klart friläge, som jag grämde mig över en hel del, gjorde jag ändå fyra baljor och det var inte mycket som gick förbi mig i försvaret. Fan va roligt det var att spela! :) haha.



Och eftersom min käre far var nere och fotade lite under matchen så skall jag nu bjuda på några bilder. Se och njut!!


"Vaddå? Jag är oskyldig"



Petra in action



"Jag kan flyga"



Vallentuna hinner inte med när Sara är på språng!



Den var ful, jäkligt ful, den efterslängen du åkte på Tessy!



Skott på mål, i mål, om jag inte minss helt fel!



Schysst knuff!



Riktigt schysst!!!



Tuff luck! Det kortet var du helt klart värd Martina, utan tvekan.



Ja, där var det stängt. Är det brottning vi håller på med eller Sussie? ;)



Det är så bra. Lollo flyger igenom Vallentunas försvar.



Skön landning... eller???



Sandra in action



Så jeefla nice! :D



Åååh, hipp hipp, HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!


Tack till Fotograf Sven Ånnegård



Nej, nu får det vara nog med bilder för den här gången. Kanske kommer upp fler vid ett senare tillfälle, synd bara att det tar sån tid att lägga ut bilderna här. Men men.

Nu tar vi nya tag i veckan och sen spelar vi sista matchen för säsongen på lördag. Borta mot Åkersberga. Derby igen med andra ord. Spännande spännande.

Over and out
Astrid Ånnegård 
# 13




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0